22 juni 2016

SEO

SEO, Search Engine Optimization of Zoekmachine optimalisatie is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) c.q. zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachineadverteren.

online4pro-SEO3

Over het algemeen leveren kwalitatief hoogstaande inhoud en een stevige en no-nonsense structuur de beste optimalisatie voor een website.

Enkele Google genoemde SEO-richtlijnen waar u rekening mee kunt houden bij het bouwen van een website:

  • Gebruik van trefwoorden in de URL en domeinnaam
  • Gebruik van trefwoorden in de titel van een pagina (iedere unieke pagina een eigen unieke titel)
  •  Gebruik van trefwoorden in heading-tags
  • Gebruik van trefwoorden in de paginanaam van een URL
  • Beperkte paddiepte in een URL, bij voorkeur via maximaal 3 mappen
  • Gebruik van trefwoorden in de “ALT”-tag van afbeeldingen
  • Gebruik van trefwoorden in de body-tekst van een pagina
  •  Gebruik van trefwoorden in de ankerteksten van (interne) hyperlinks
  •  Gebruik van een sitemap (Maar let op: te veel gebruikmaken van sitemaps heeft een negatief effect.)
  • Het verbeteren van de laadtijden van je website voor een betere bezoekerservaring
  • Websites die responsive/mobile-friendly zijn, krijgen een betere positie in Google

(bron: Wikipedia)

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Pin It on Pinterest

Share This