Zijn uw SEO toepassingen op orde?

Hoe doe ik het in de zoekresultaten?

Als uw SEO of uw site geoptimaliseerd is betekent dit dat uw -potentiële- klanten u makkelijk kunnen vinden. Als uw naam of de naam van uw bedrijf oppopt bij een zoekopdracht in Google, bent u de held van de dag. Als uw SEO niet op orde is betekent dit dat u niet vindbaar bent als het er op aankomt en u een belangrijke kans mist, wanneer mensen naar u of uw product zoeken.

online4pro-SEO2

Elke klant is Koning en wil op de eerste plaats in de zoekresultaten verschijnen; de goede man of vrouw heeft daar vaak een flinke duit voor over. Zaak is dat er meer bij komt kijken dan een simpele druk op de ‘eerste’ knop. Om er zeker van te zijn dat er resultaten behaald worden uit de geleverde inspanningen om gezien te worden, moeten we alert blijven op ontwikkelen in optimalisatieland. Onderstaand een paar handvatten die ons helpen om de voortdurend veranderende regels van de SEO kunst onder de knie te krijgen.

‘White-Hat’ SEO tips: hoe maak ik mijn website populair? Om het aantal inkomende links te laten groeien en om te voorkomen dat u wordt verbannen uit Google, Yahoo of Bing, moet u zich richten op” white-hat “technieken. Wat betekent dit in de praktijk? Het ene bedrijf zet alles in op ‘linkbuilding’ waarbij kwalitatief interessante links naar de website verwijzen, terwijl anderen zich helemaal richten op het bouwen van een prachtige website met inhoud waar iedereen van smult; weer anderen zijn er heilig van overtuigd dat hun klanten via een of meerdere sociale platformen te vinden zijn. Kies voor een goede en legale organische SEO.

online4pro-SEO

Feit is dat ieder bedrijf het gewaardeerde publiek op eigen, unieke manier te woord moet staan want een fan van klassieke muziek verschilt van een koper van make-up of van de professional die op zoek is naar de nieuwste applicatie. Aan de hand van de behoeften en wensen van uw klanten gaat u op zoek naar de meest ideale vorm van communicatie en stelt de strategie bij indien resultaten niet het gewenste effect opleveren. Wees uniek en blijf klantgericht.

Content Marketing en SEO: Terwijl veel traditionele SEO-technieken, zoals eertijds is het gebruik van ‘keywords’ en het invullen van de ‘alt’ nog steeds geldig; search engine crawl-technologie heeft zich ontwikkeld tot een punt waar robots de inhoud van uw site anders interpreteren dan in het verleden. In feite kunnen we gerust stelen dat robots de tekstuele en visuele content van de site kunnen ‘lezen’. De robots analyseren ook linkstructuren, en daarmee de logica binnen de webpagina’s. Dit betekent dat robots de volledige structuur van uw website begrijpen, en het hele verhaal kunnen lezen, en als er eventuele lacunes in dat verhaal zijn, gaat dit ten koste van de prestaties in zoekopdrachten. Wees alert op inhoud en structuur.

online4pro-SEO3

Checklist voor SEO. Is uw site gemakkelijk te navigeren? Hoe gemakkelijk is het voor een gebruiker om te vinden wat hij / zij zoekt? Uw pagina’s moeten verticaal worden gekoppeld, met brede categorieën, subcategorieën, en individuele pagina’s binnen deze structuur. Anders gezegd, hoeveel klikken duurt het om een pagina op de site te zien te krijgen. Hoe lager dit getal, hoe beter de resultaten in zoekopdrachten. Evalueer altijd uw site navigatie.

Aan de slag in Local SEO. Een goede basis is een vermelding van uw bedrijf op het web. Dit hoeft niet altijd een link te bevatten en kan gewoon een vermelding van uw bedrijf zijn of het kan een vermelding zijn van uw bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en website. Op lokaal vlak is dit gunstig voor uw bedrijf. Het vertelt Google dat u een legitiem bedrijf bent en  deel uitmaakt van een afgebakende gemeenschap. Voorbeeld: als je als tandarts een praktijk in Rotterdam hebt, is het logisch dat uw praktijk vermeld wordt in de tandheelkundige directory van die stad; u heeft er meer aan dan dat uw naam vermeld wordt in de wereldwijde directory van alle tandartsen. Scoor de eerste punten bij u in de buurt.

Nog enkele tips en tricks. Omdat we weten dat Google de sites verkent door gebruik te maken van robots, spiders en bots, kunnen we hier op inspelen door alles zo goed mogelijk in te richten. Denkt u er aan om uw foto’s correct te benoemen? Veel bezoekers zoeken liever via de ‘plaatjes’ naar producten van hun voorkeur. Hou hier rekening  mee en doe uw voordeel door de foto’s te voorzien van een naam die uitkomt bij jouw product. Vul een beschrijving waarbij wederom de aandacht versterkt wordt en uitkomt bij het product op jouw website. Geef aandacht aan details.

Zoekmachine optimalisatie is een vak apart en kan veel voordeel opleveren mits er vakkundig mee wordt omgegaan. Naast het opbouwen van een inhoudelijk en visueel aantrekkelijke website, is het raadzaam om te investeren in tijd en geld om de aandacht te vestigen op die mooie site en vooral op de uitmuntende diensten die u biedt of naar de prachtige producten die u in het assortiment heeft.

Wat betekent voor u optimalisatie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This